Petar Jandrić: Od obrazovanja do McObrazovanja i nazad: tehnologije, profit i obrazovna struka

Suvremeni obrazovni sustavi prilagođavaju se ubrzanoj globalizaciji; neke od posljedica ovog procesa su “redukcija obrazovnih “proizvoda” na tržišnu robu, jednostrana posvećenost efikasnosti i podložnost odluka o rasporedu resursa logici tržišta” (Currie, 2004; Margolis, 2004; Hayes i Wynyard; 2002 u Manicas, 2006:2). Taj proces dovodi do promjene obrazovne paradigme (Kuhn, 1970) od moralno informirane prakse do ekonomskog pristupa, koji uvodi financijsku dobrobit kao glavni kriterij uspješnosti. Ekonomski kriterij primjenjuje se na različite aspekte obrazovanja. Na razini institucije najefikasnija edukacijska ustanova je ona s najvišim prihodima, stoga je na njeno vođenje prirodno primjenjivati uspješne metode upravljanja tržišno orijentiranim poduzećima. Međutim, “menadžerski pristup je izmijenio prirodu kurikuluma i nametnuo nove koncepte učitelja i poučavanja” (Smith, 1999:317).

 
Branka Vuk Koračak: Konferencija EDEN 2008 - Nove kulture učenja

U Lisabonu se od 11. do 14. lipnja 2008. godine pod nazivom „Nove kulture učenja“ održavala 16. po redu godišnja konferencija EDEN 2008, a obuhvatila je bogata tri dana plenarnih sesija, paralelnih predavanja i prezentacija te radionice i niz prezentacija postera.

 
Tihomir Katulić: Treba li nam sustav Digital Object Identifiera?

Internet nije samo medij za prijenos informacija, već i mjesto njihove pohrane, možda i finalno odredište cjelokupnog ljudskog znanja. Međutim, priroda svjetske mreže i njena organizacijska struktura ne vode dovoljno računa o istinitosti, pouzdanosti i dostupnosti podataka, kao i njihovoj „usidrenosti“ na jednom mjestu otkud bi bili zauvijek u nepromijenjenom obliku dostupni svima pod istim uvjetima. Zbog rastućeg problema „digitalnog smoga“ problem istraživanja putem Interneta nije nedostatak informacija, već upravo suprotno, njihovo obilje, obilje u kojem je teško razlučiti bitno od nebitnog te od bilo gdje i bilo kada pristupiti pouzdanim i provjerenim informacijama.

 

 
  Copyright © 2005. Edupoint. Sva prava zadržana.