Robert Majetić: Razgovor s prof. dr. sc. Perom Lučinom, prorektorom Sveučilišta u Rijeci

"E-sveučilište" je projekt Sveučilišta u Rijeci koji predstavlja integrirani program razvoja i korištenja informacijsko – komunikacijske tehnologije (ICT) u svim aspektima djelovanja Sveučilišta. O razlozima pokretanja, ciljevima i tijeku projekta te potrebi transformacije visokog obrazovanja i njegove uloge u razvitku društva, razgovarali smo s dr. sc. Perom Lučinom, prorektorom za opće poslove i poslijediplomske studije Sveučilišta u Rijeci i redovitom profesorom na Medicinskom fakultetu tog Sveučilišta.

 
Gordana Jugo: Syllabus 2004

Jedanaesta po redu, ovogodišnja konferencija Syllabus 2004 pod naslovom "A Bridge to the Future: Technologies to Connect the Campus" održana je od 18. do 22. srpnja u San Franciscu. Veći dio konferencije održan je u hotelu Hyatt Regency, a jedan se dan konferencija preselila na lokaciju kampusa University of California, Berkeley. Konferencija je privukla više od 500 sudionika uglavnom iz SAD-a.

 
Rajna Gladović: E-learning za e-inkluziju

Specifične potrebe na tržištu rada te novi pristupi obrazovanju i kulturi samo su neki od primjera kako se posao i obrazovanje mijenjaju pod utjecajem informacijsko-komunikacijske tehnologije (ICT). Međutim, zbog financijskih, socijalnih, zdravstvenih i drugih razloga nove mogućnosti koje pruža ICT nisu dostupne svima te su mnogi isključeni iz procesa razvoja informacijskog društva. U tom kontekstu pojavio se termin "e-inkluzija", kojim se opisuju načini za reduciranje digitalne podijeljenosti kojima se osigurava stvaranje ujednačenog i ravnopravnog informacijskog društva.

 
Nicola Mößner: Integrirano učenje u humanističkim i društvenim znanostima

Integracija e-learninga u sveučilišni program humanističkih i društvenih znanosti na prvi se pogled čini složenim pothvatom. Kao prvo, neupućeni i dalje misle da u tim akademskim krugovima postoji raširen osjećaj netrpeljivosti prema tehnologiji. Nadalje, mnogi znanstvenici iz područja humanističkih znanosti često uzimaju zdravo za gotovo činjenicu da je njihovo područje djelovanja “knjiška znanost”. Takva slika humanističkih i društvenih znanosti budi sumnju u njihovu mogućnost inovacije, osobito u sferi novih tehnologija. No nakon kratkog promišljanja postaje jasno da je ovaj problem samo pitanje perspektive: kontekstualno promatranje te procjena i analiza različitih izvora oduvijek su bili znanstveni principi u humanističkim znanostima.

 

 
  Copyright © 2005. Edupoint. Sva prava zadržana.