Rajna Gladović: Slobodni softver – moćno oružje za društveni i tehnološki razvoj: Intervju s profesorom Ebenom Moglenom

S Ebenom Moglenom, profesorom prava i povijesti na sveučilištu Columbia u New Yorku i zagovornikom slobode informacija, razgovarali smo prilikom njegova posjeta Zagrebu sredinom prosinca 2004. godine, kada je u Novinarskom domu održao predavanje na temu “Protuimperij slobodnog softvera – globalizacija i sloboda mišljenja”.

 
Rajna Gladović: Online Educa Berlin 2004.

Deseta po redu konferencija Online Educa 2004. održavala se od 1. do 3. prosinca 2004. u Berlinu. Ovogodišnja konferencija zabilježila je rekordnu posjećenost od čak 1.703 sudionika iz 66 zemalja svijeta te se tako još jednom potvrdila kao najveće svjetsko okupljalište e-learning profesionalaca. Programom je obuhvaćena tema primjene e-learninga u tri područja: obrazovanju, poslovnom svijetu i vladinom sektoru. Organizirane su brojne radionice, plenarne i prezentacijske sesije, na kojima je nastupilo više od 360 predavača iz 43 zemlje. Ovdje donosimo komentare nekih od hrvatskih sudionika ovogodišnje Online Educe.

 
Gordana Jugo: Edulab - od ideje do realizacije

Edulab, nova usluga CARNetova edukacijskog centra Edupointa, omogućuje studentima različite načine učenja iz područja informacijsko-komunikacijske tehnologije (ICT), korištenje računalne opreme i pristup Internetu u posebno opremljenom i dizajniranom prostoru. Pri tome imaju podršku demonstratora i instruktora te dostupne web usluge, priručnike, časopise i referentnu literaturu. Na taj način upoznavanje i praktični rad s ICT-em je lak, jednostavan i brz, pri čemu korisnik bira vrijeme i način koji mu najviše odgovara.

 
Gilbert Valdez: Djelotvorna integracija tehnologije u obrazovanje nastavnika: Komparativna studija šest programa

Gruba je stvarnost da je tehnologija u bilo kojoj školi dobra samo onoliko koliko je dobra i sposobnost nastavnika da tu tehnologiju koristi kako bi učenje učinio djelotvornijim. Većina vodećih stručnjaka na području obrazovanja slaže se da je potrebno da novi nastavnici s fakulteta izlaze opremljeni znanjem i vještinama koje će im omogućiti da uspješno integriraju tehnologiju u svoj svakodnevni posao. Neki kandidati za nastavnike te vještine zaista i steknu. Nažalost, kod mnogih drugih to nije slučaj, na veliku štetu budućih generacija studenata. Da stvar bude gora, mnogi novi nastavnici koji jesu opremljeni za djelotvorno korištenje tehnologije, smješteni su u škole i okruge u kojima nedostaje sustavnih resursa potrebnih za podršku djelotvorne uporabe obrazovne tehnologije. Takvi nastavnici mogu iskusiti maksimalne frustracije kao rezultat svojih prvih zadataka kao nastavnika.

 

 
  Copyright © 2005. Edupoint. Sva prava zadržana.