logotip carneta logotip referalnih centara
  Izrada multimedijalnih elemenata i njihova prilagodba za www english
logotip referalnog centra
 
 

Referalni centri / Izrada multimedijalnih elemenata i njihova prilagodba za www / Primjeri uporabe multimedijalnih elemenata

PRIMJERI PRAVILNE I NEPRAVILNE PRIMJENE MULTIMEDIJALNIH ALATA

 

<><>

Izgledom web stranice ne može se pogoditi ukus svakog korisnika, ali postoje neka pravila kojih se treba pridržavati ako želimo korisnika zadržati dovoljno dugo kako bismo prenijeli informaciju po koju je došao.
Potrebno je internet najbrže sredstvo prikupljanja informacija i zbog toga ga velika većina ljudi koristi. Stoga se treba koncentrirati na pristupačnost tim informacijama, a to znači:

  • jednostavni izbornici

  • brzo učitavanje

  • mogućnost izbora

SLIKE

Najčešće korišteni formati slika na web stranicama su JPEG i GIF.

Treba izbjegavati slike velikih formata ili ih postaviti na zasebnu stranicu kako bi korisnik imao izbor dali će učitavati sliku ili ne. Naime, u malim formatima (npr 3x4cm) slika će izgledati jednako dobro neovisno da li je u TIFF formatu na višoj rezoluciji (300dpi) ili u JPEG formatu u nižoj rezoluciji (96dpi). Zbog toga se stavljaju tzv. Thumbnails - male slike koje služe kao linkovi na te slike u većim formatima, na drugim stranicama.
Velike, "nenajavljene" slike dugo će se učitavati i u principu obeshrabriti korisnika da ih čeka.

Primjer prikaza dobrog i lošeg primjera:
http://www.grf.hr/~primjeri/jpegovi.htm

Primjer thumbnail prikaza slika:
http://trfn.clpgh.org/About/bad/goodexample6.html

Primjer stavljanja velikih slika:
http://trfn.clpgh.org/About/bad/badexample6.html 

http://www.grf.hr/~primjeri/veliki_jpeg.htm

Kod postavljanja thumbnaila poželjno je korisnika uputiti i na veličinu slike koju namjerava učitati.

  • slike se također koriste i kao pozadine.

Slike koje se koriste kao pozadine trebale bi biti vrlo malih veličina (ispod 10K) i u GIF formatu kako bi se omogućilo njhovo brzo učitavanje.

Kod odvaživanja na slikovne pozadine treba misliti i na elemente koji će doći povrh toga (druge slike, tekst...) jer loša pozadina može natjerati korisnika da odmah odustane.

Primjer loše pozadine:
http://trfn.clpgh.org/About/bad/badexample1.html 

http://trfn.clpgh.org/About/bad/badexample2.html 

http://www.grf.hr/~primjeri/losa_pozadina.htm

Primjer dobre pozadine:

http://www.grf.hr/~primjeri/pozadina.htm

 

AUDIO

Korištenje audio formata u web stranicama može se odviti na dva načina:

  • zvuk ugrađen u web stranicu

  • mogućnost učitavanja zvuka (ili downloada)

Ugrađeni zvuk nažalost nije baš cijenjen. Jedine stranice gdje su korisnici zadovoljni zvučnom pozadinom su stranice same povezane s muzikom kao što su web siteovi bandova, pjevača i slično.
Korisnici ne vole biti prisiljeni slušati zvukove te im je potrebno omogućiti da izaberu.

Primjer loše korištenog zvuka na web stranici:
www.webpagesthatsuck.com/topic59.htm 

www.oceanside-ca.com/

 

Primjer dobro korištenog zvuka na web stranici:

http://www.grf.hr/~primjeri/dobar_zvuk.htm

ANIMACIJE

Danas najrašireniji alat za animiranje web stranica je FLASH. Nažalost, Flash se često krivo koristi i zbog toga dolazi do:

  • dugotrajnih učitavanja stranica

  • nemogućnosti povećanja fonta

  • nemogućnosti čitanja određenih stranica koje nemaju opciju učitavanja u HTML-u.

  • Itd.

Kod ugadnje Flash animacija, a i drugih, treba paziti da:

  • učitavanje traje što kraće (ili postaviti manju animaciju ili znak kako bi upozorili korisnike na duljinu učitavanja glavne animacije)

  • omogućiti pristup i onima koji nemaju instalirani Flash player

Designeri se najčešće zanesu u izgled stranice i zaborave na njenu funkcionalnost.

Primjeri dobro korištenih animacija na web stranicama:
www.meltmedia.com
http://www.lime.ee

http://www.grf.hr/~primjeri/dobre_animacije.htm

Primjeri loše korištenih animacija na web stranicama:
www.wb.com/

www.foxsearchlight.com/onehourphoto/main.php

 

Primjeri 3D animacija:

http://www.grf.hr/~primjeri/3d_animacije_male.htm

 

VIDEO

Video zapisi se nikada ne bi smjeli stavljati na web stranicu "nenajavljeni" jer su uvijek veliki (uzevši u obzir prosjećnu download brzinu u Hrvatskoj) i učitavat će se zauvijek. Za njih uvijek mora biti ponuđen link ili download opcija, te se korisnika mora upozoriti na veličinu datoteke, te njen format (Divx, Real Media, Mpeg....)

Primjer dobro smještenih video zaisa.

http://www.funnyplace.org/

I na kraju, kažu da se na greškama uči, pa pogledajte World's Worst Web:

www.angelfire.com/super/badwebs/ 

<><> 

 
 

Copyright © CARNet
design: logotip kimajaka