logotip carneta logotip referalnih centara
  Izrada multimedijalnih elemenata i njihova prilagodba za www english
logotip referalnog centra
 
 

Referalni centri / Izrada multimedijalnih elemenata i njihova prilagodba za www /

Pojašnjenje manje poznatih izraza vezanih uz multimedijalne elemente

 

A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

Carbon Copy - Karbonska kopija. Poruka koja se elektroničkom poštom šalje pored osnovne poruke i na još neku adresu.


CD audio - sadržaj glazbenog kompakt diska.


CGI - (Common Gateway Interface) Skriptirani program za stvaranje sučelja koji omogućava brzo pravljenje WWW stranica. Zasniva se na popunjavanju formi, okvira za izbor, umetanjem teksta itd.


Client - klijent - U odnosu klijent - server, klijent je računalo koje otvara programe ili aplikacije sa servera ili preuzima s njega datoteke.


Clip art - Zbirka slika, koje se isporučuju na CD-ROMu koje se mogu umetnuti u document.


CODEC - Skraćenica od koder-dekoder; uređaj koji pretvara analogni govorni signal u digitalni niz bitova i obratno, pri čemu se koristi impulsna modulacija.


Compress - kompresiranje, sažimanje - Postupak izbacivanja suvišnih ili polusuvišnih informacija iz datoteke, čineći je manjom radi lakšeg pohranjivanja.

Cookie - File koji sadrži određene informacije o posjetitelju kao npr. rezoluciju monitora ili operativni sustav, zatim username i password specifičan za taj site na kojem se posjetitelj nalazi. Cookies se pohranjuju na posjetiteljevom računalu u posebnom folderu. Kad posjetitelj posjeti neki web site koji postavlja cookiese, browser ispituje postoji li na njegovom računalu određeni cookie i prema tome izvršava neke radnje, npr. automatski ga logira na site. Cookies se koriste uglavnom za poboljšavanje kvalitete sitea i surfanja jer štede surferovo vrijeme, ali mogu i skupljati neke privatne podatke kao npr. podatke o siteovima koje surfer posjećuje, proizvode koje kupuje i slično.

CPA - Cost per Action ili cijena po akciji je model plaćanja oglašavanja kod kojeg oglašivači plaćaju po učinjenoj akciji, a koristi se najčešće kod affiliate programa. Tako će npr. oglašivači platiti za svakog posjetitelja koji klikne na banner, posjeti site i tamo izvrši neku željenu akciju, npr. upiše se u newsletter, downloadira program ili kupi nešto. Ovaj model najisplativiji je za oglašivače i najnepovoljniji za webmastere.


CPC - Cost per Click ili cijena po kliku je model plaćanja kod kojeg oglašivač plaća za svaki učinjeni klik na njegovu reklamu (obično je to banner).


CPM - Cost per Thousand Impressions ili cijena po tisuću prikazivanja jest najčešća jedinica u kojoj se izražava prodaja reklamnog prostora na internetu. Jedan CPM iznosi 1000 prikazivanja nekog oglasa (bez obzira jesu li to banneri ili neka druga vrsta oglasa). Najčešća cijena po tisuću prikazivanja bannera u Hrvatskoj je 120 kuna.


CSS - CSS ili Cascading Style Sheets je proširenje HTML standarda koje omogućuje da se HTML tagovima dodaju posebne definicije izgleda i stila kao što su npr. boja, font, pozadina, rubovi, margine i slično. CSS ima nekoliko prednosti, a najveće su jednostavno održavanje, jednostavna sintaksa, smanjena težina .htm dokumenta i novi efekti koje standardni HTML ne može postići i slično.

 
 

Copyright © CARNet
design: logotip kimajaka