A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
Razlučivost - Oštrina slike na ekranu monitora, određena brojem piksela koji čine sliku. Rasterska grafika - Metoda stvaranja i pohranjivanja slike u obliku velikog broja kvadratića (točkica, pixela) raspoređenih u retke i stupce (kvadratnu mrežu). Prilikom povećavanje ili smanjivanja slike dobiva se slika lošije kvalitete. RealAudio - Programski sustav za emitiranje zvuka u stvarnom vremenu preko Interneta.
RealVideo – jedan od najčešće korištenih streaming formata za Internet. Razvila ga je tvrtka RealNetworks. Koristi posebne algoritme za kompresiju i radi na svim vrstama veza na Internet. U posljednje vrijeme ima veliku konkurenciju u novijim verzijama Windows media playera koji podržava bandwidth streaming sa boljom kvalitetom Remote login - Daljinska prijava rada; mogućnost da se korisnik uključi u rad na udaljenom računalu preko računala kojim se trenutno koristi.
Resource - Određen skup informacija dobiven putem Interneta. Može
biti bilo što od slike do videa ili programa. RGB – kratica od Red, Green, Blue prikaza na monitoru. Monitoru su za prikaz slike na ekranu potrebna 3 različita signala (svaki za jednu boju crvenu, zelenu ili plavu). RTF - Format bogatog teksta. Format datoteke koji ne sadrži samo tekst nego i neka obilježja formatiranja teksta.
Raster - Jednobojni uzorak sastavljan od sitnih elemenata (točaka, kvadrata, linija) koji može zavarati naše oko i pružiti nam iluziju o više nijansi te boje. Više razmaknute elemente vidimo kao svjetliju nijansu. Rasterska grafika - Metoda stvaranja i pohranjivanja slike u obliku velikog broja kvadratića (točkica, pixela) raspoređenih u retke i stupce (kvadratnu mrežu). Prilikom povećavanje ili smanjivanja slike dobiva se slika lošije kvalitete. RTP (Real Time Protocol) - IETF protokol koji se koristi da omogući end-to-end servise za podržavanje real time multimedijskih aplikacija. RTP obično radi na vrhu UDP-a (User Datagram Protocol) i zato ne omogućava garanciju isporuke. RTP omogućava bilježenje vremena i numeriranje sekvence pokreta za svaki paket podataka. RTCP (Real Time Control Protocol) - RTCP zajedno sa RTP čine mrežne multimedijske aplikacije manje osjetljivima na zakrčenja i pogreške. RTSP (Real Time Streaming Protocol) – predloženi IETF protokol za standardiziranje streaming medie na Internetu. Radi na vrhu RTP-a i osigurava kontrolne mehanizme. Brine se za stvari više razine kao ostvarivanje veze i dozvole pristupa RFC (Request For Comments) - Zahtjev za komentare-dokument koji objavljuje Odbor za ustroj Interneta (Internet Architecture Board), a sadrži prijedloge o poboljšanju postojećih standarda ili uvođenju novih. Prijedlozi se i objavljuju na internetu, gdje ih svatko može pročitati i komentirati. Rights-managed fotografija - Pod rights-managed licencom obično se prodaju vrhunske fotografije, a pravo korištenja i cijena određeni su načinom na koji će ih kupac koristiti u svojim projektima. Elementi koji određuju plaćanje jesu medij/mjesto (časopis, kutija proizvoda, web), položaj (naslovnica, unutarnja stranica, cijela stranica, pola stranice), područje distribucije, vrsta tržišta (softverska industrija, zdravstvo, školstvo), naklada, trajanje projekta (marketinške kampanje) i slično. Uz ovako kupljenu fotografiju kupac obično povezuje marku proizvoda ili svoje ime. Viša cijena licence (koja može isteći nakon nekog vremena) znači manji broj kupaca i veću jedinstvenost i originalnost. Najskuplje su, očito, one fotografije koje se kupe za ekskluzivnu upotrebu. ROI - Return of Investement - marketinški pojam koji se često spominje kad je riječ o isplativosti marketinških kampanja. ROI kalkulira koliko je sredstava uloženih u marketinšku kampanju i profita koji je ta kampanja proizvela. Profit je naravno, broj koji se dobije kad se od rezultata koje je polučila marketinška kampanja oduzme novac koji je potrošen na kampanju. Tako dugo dok od marketinške kampanje zarađujete više nego što ste potrošili na reklamiranje, imate ROI.
Royalty-free fotografija - U ovom kontekstu royalty znači "novac plaćen autoru, izumitelju, itd. od profita ostvarenog prodajom ili korištenjem njegovog rada". Royalty-free fotografije nisu besplatne, već se jednokratno naplaćuju isključivo na osnovu veličine proizvoda (dimenzija fotografije, broj fotografija na CD-u i sl). Nakon kupnje fotografija se može koristiti više puta u više projekata kroz neograničeno vrijeme bez dodatnog plaćanja. To ne znači da plaćanjem sva ograničenja prestaju postojati: npr. autor može zabraniti upotrebu u pornografske svrhe. Royalty-free proizvodi prodaju se na neekskluzivnoj osnovi - više kupaca može kupiti i koristiti fotografiju, pa se gubi originalnost i jedinstvenost. Zato su ovako licencirane fotografije, naravno, jeftinije od rights-managed fotografija.
|