Kod grafičkih prikaza najčešće je korištenje slika ekrana (screenshot). Kod ovakve analize ili ako se ovakav način koristi za davanje dodatnih informacija važno je dobro odabrati one dijelove proizvoda koji su bitni. To je najbolje učiniti u dogovoru s korisnikom.
Jako je važno svaki od grafičkih prikaza popratiti nekim tekstualnim opisom. U opisu se trebaju dati dodatni podaci kao što su mjesto s kojeg je uzeta slika ekrana, program i verzija programa. Bez ovakvih dodatnih opisa slike vrlo često nisu dovoljno jasne i mogu voditi na krive zaključke.
|
Zašto su važni grafički prikazi? |
Grafički prikazi su nam jako važni jer "Slika vrijedi tisuću riječi". Zato je važno prilikom analize softver popratiti slikom ekrana (screenshot).
| | |
U slučaju alata za e-obrazovanje, odnosno programa za udaljeno učenje, dobro bi bilo dati prikaz barem slijedećih elemenata:
- Slika naslovnog ekrana - najčešće sadrži login polje
- Slika naslovnog ekrana nakon prijave na sustav
- Slika glavnog izbornika
- Slika primjera nekog unesenog teksta
- Slika primjera složenijeg kviza - polje za ispunjavanje
- Slika primjera složenijeg kviza - rezultat ispunjavanja
- Slika kalendara
- Slika ekrana postavki
Uz ovdje navedene slike ekrana, dobro bi bilo dati po jednu od slika za svaki od ključnih dijelova sustava koji se posebno promatra. To bi mogli biti slijedeći dijelovi:
- Pomoć
- Diskusijske grupe
- E-mail
- Kalendar
- Diskusije - chat, video chat, audio chat
Predložene slike su iz pogleda studenta. Uz njih bi trebalo dati i slike iz pogleda predavača koje uz gore navedene sadrže i sljedeće:
- Definiranje grupa
- Rad s korisnicima
- Ispravljanje kvizova
- Analiza tečaja
- Sudjelovanje studenata
- Administracija sustava
Važno je još jednom napomenuti da je ovo samo prijedlog, a da je detaljan odabir slika ekrana najbolje napraviti u suradnji sa korisnikom sustava.
Uz slike ekrana, u grafičkom pristupu još se koristi i prikaz grafikonima. Oni najčešće prikazuju kvalitete jednog proizvoda nad drugim. Zbog svojih statističkih karakteristika, često ne odražavaju stvarno stanje nekog proizvoda, već su definirani tako da pokazuju upravo ono što onaj tko daje rezultate kriterija pokaže ono što želi. Upravo zato ovakav prikaz nije uvijek jako praktičan.
Ipak, ne treba ovakav prikaz izbjegavati. On je vrlo dobar u slučaju usporedbe nekoliko programa ako se želi omogućiti korisniku da vrlo brzo, gotovo letimičnim pregledom, odabere onaj proizvod koji mu se čini da zadovoljava najveći broj kriterija. Ovakav način odabira nije dobar, ali je moguć.