Numeričke ocjene |
|
|
Prednosti i mane numeričkih ocjena? |
Ovaj način ocjenjivanja je uobičajen u nastavi, ali i mnogim hrvatskim informatičkim časopisima. Ovdje je također vrlo važna objektivnost koju je vrlo teško postići. | | |
Ovaj način ocjenjivanja je uobičajen u nastavi, ali i mnogim hrvatskim informatičkim časopisima. Definiraju se granice ocjena, na primjer od 1 do 5 sa podjelom od 0.5 gdje 1 znači najgore, a 5 najbolje. Svakom softveru daje se neka numerička ocjena.
Ovdje je također vrlo važna objektivnost koju je vrlo teško postići. Alate je najbolje ocjenjivati relativno, što je često vrlo teško zbog različitih mogućnosti i načina realizacije pojedinih dijelova alata. Upravo zato se ovakav način bodovanja ponekad zna pretvoriti u bodovanje podkriterija koji čine dani kriterij. Ovakav način odgovara načinu bodovanja kod pismenog ispita. Konačna ocjena ovisi o tome koliki je broj bodova skupljen na zadacima. Skup svih zadataka čini jednu cjelinu iako svaki zadatak za sebe čini tek mali dio te cjeline.
Ovako ocjenjivanje je vrlo slično ocjenjivanju prema zadovoljavanju kriterija, s tom razlikom da se ovdje gubi dio informacije. Odnosno, nakon što smo nekom kriteriju pridodali recimo ocjenu 4.5 ne znamo zašto je izgubio 0.5 bodova, kao što vrlo često nisu jasno definirani podkriteriji koji definiraju konačnu ocjenu. Ako su dani svi kriteriji i ako je za svaki od kriterija poznata ocjena, tada to više ne možemo smatrati numeričkom ocjenom, već ocjenom Zadovoljavanja kriterija.
Ako se daje numerička ocjena bez definiranih podkriterija, tada je ocjena nekog alata mora biti dana relativno u odnosu na druge alate. Ovakav postupak ocjenjivanja često je vrlo dugotrajan, a time i skup, budući da osoba koja daje ocjenu mora dobro poznavati i sve ostale alate na tržištu. U ovom slučaju ne može se koristiti znanje eksperta za to područje jer takva osoba često poznaje tek jedan ili možda tek nekoliko najpoznatijih programa na tržištu. Ekspert bi također mogao imati i neke svoje omiljene alate ili biti naviknut na neki način rada što bi jako utjecalo na subjektivnost procjene.
|
|
|