TEORIJA PROCJENE (VREDNOVANJA) ZNANJA |
|
PROCJENA ZNANJA (vještina i stavova) = sustavni postupak ispitivanja, stavljanjem na kušnju, radi utvrđivanja traženih osobina i dobijanja dokaza o razini i kakvoći usvojenog znanja (vještina i stavova).
Tražene osobine (znanja, vještina, stavova) definirane su nastavnim ciljevima, pa odabir načina ispitivanja ovisi o nastavnim (obrazovnim) ciljevima. Ciljevi jasno i konkretno određuju koja znanja, vještine i stavove student mora imati na kraju provedene nastave i učenja. Dakle, odabir ciljeva je najvažnija odluka koju donose stručnjaci pri osmišljavaju curriculuma za određeni edukacijski profil, a nastavnici ih se pridržavaju!
Sadržaj i doseg ciljeva odabiru se iz triju područja (v. Bloomova taksonomija):
1) kognitivnog područja znanja i razumjevanja
- znanje (engl. knowledge) se definira kao sustavni pregled usvojenih i trajno
zapamćenih činjenica.
- kognitivno znanje se definira kao znanje povezano s misaonom (mentalnom)
sposobnošću ili funkcijom.
2) afektivnog područja stavova
3) psihomotoričkog područja vještina (umijeća)
Ispitivanje je sastavni dio svakog nastavnog procesa! |
Svrha |
Način |
1) ocjenjivanja studentove uspješnosti na kraju provedene nastave i učenja 2) povratna informacija (studentu i nastavniku) tijekom učenja 3) unapređenja kvalitete nastave. |
|
Literatura
1. Anić B.. Rječnik hrvatskog jezika. Novi liber, Zagreb 2000.
2. Norman G.R. Van der Vleuten C.P.M. Newble DJ. (ur). International Habdbook of Research in Medical Education. Dordrecht: Klouwer Academic Publishers, 2002
3. Jakšić Ž, Pokrajac N, Šmalcelj A. Vrcić-Keglević M (ur.) Umijeće medicinske nastave. Medicinski fakultet, Zagrebu, 2002. (2. izd)
|
|
|