Što, kada, kako i zašto procjenjivati? |
|
Procjena znanja polaznika (ili potencijalnih polaznika) 1. prethodne procjene, prije tečaja 2. tijekom učenje radi poboljšanja i nadziranja učenja 3. završna procjena radi dodjele potvrde kvalifikacije (svjedodžbe, diplome itd.) na kraju procesa učenja
Procjena kakvoće procesa učenja 1. procjena kakvoće samog sustava učenja, tijekom tečaja 2. procjena kakvoće po završetku učenja 3. procjena kakvoće nastavnika
ŠTO I KADA?
|
ZAŠTO? (v. Pismena procjena znanja)
|
PRETHODNE PROCJENE (test) |
- planiranje početne razine sadržaja tečaja - definirati "jake i slabe točke" polaznika - razvrstavanje potencijalnih polaznika u odgovarajuće stupnjeve - dokaz kvalifikacija polaznika za određen tečaj |
TIJEKOM UČENJA
(kviz, test)
|
- povratna informacija studentima kako bi poboljšali učenje - dodatna motivacija - definirati studentove "slabe i jake točke" - pomoć studentima da razviju vještine samoprocjene znanja - spoznaja što se naučilo i kojim tempom dalje |
ZAVRŠNO OCJENJIVANJE (ispit)
|
- prolaz ili pad - rangiranje studenata prema redoslijed uspješnosti - dozvola za napredovanje - dozvola za rad (praksu) - selekcija za naredne predmete - predviđanje uspjeha u budućim tečajevima - selekcija za buduće zaposlenje - predviđanje uspjeha u zaposlenju |
OSIGURAVANJE KVALITETE (anketa)
|
- povratna informacija nastavniku o napredovanju studenata - poboljšati poučavanje - procjena "slabih i jakih točka" predmeta - procijeniti u kom opsegu je tečaj postigao zadane ciljeve - prosuditi učinkovitost obrazovnog okoliša - nadzor nad standardima |
|
|
|