Koje su prednosti procjenjivanja znanja u e-obrazovanju? |
|
Općeprihvaćena, općeprimjenjiva i najbolja metoda procjene znanja ne postoji!
Prednosti i mene pojedinog načina valja promatrati sa stajališta studenata, nastavnika, administracije i pomoćnog osoblja. Također treba razmotriti je li prelazak na procjenjivanje znanja potpomognuto računalom pedagoški opravdano ili naprosto za to postoje uvjeti. Prednosti procjenjivanja znanja potpomognutog računalom su višestruke, a mogu se razvrstati u pedagoške i administrativne. Pedagoške prednosti uporabe IT-a - ono omogućuje temeljitu, objektivnu, osjetljiviju provjeru znanja,
- u test se mogu uključiti interaktivne slike, video, audio ili simulacijska pitanja,
- nastavnici mogu u ispitna pitanja ugraditi pomoć u obliku dodatnih naputaka,
- ocjenjivanje tijekom tečaja otkriva studentove "slabe" točke i omogućava prilagodbe plana i programa za svakog studenta,
- mogućnost neposredne povratne informacije daje studentu podatke o njegovom, dosadašnjem učinku i time ga može osloboditi straha, pa čak i neugodan doživljaj ispitivanja pretvoriti u užitak uspjeha,
- test se može povezati s materijalima i sustavima za učenje na webu,
- statistička analiza samog testa (item analiza) lako se automatski provodi bez ikakvog truda,
- odmah dobivena item analiza omogućava revalorizaciju rezultata testa ako su se potkrala neispravna pitanja ili pitanja slabe diskriminativne moći,
- statistička analiza rezultata tečaja se lako provodi bez potrebe dodatnog unosa podataka.
Administrativne prednosti uporabe IT-a - smanjeni su troškovi provedbe testiranja, posebno pri osvježavanju ili promjenama testova, jer se ne tiskaju papirnati primjerci,
- provjera znanja je vrlo brza, značajno štedeći vrijeme nastavnika,
- dvostruko ocjenjivanje postaje nepotrebno,
- isključuju se ljudske pogreške u ocjenjivanju,
- rezultati provjere znanja se lako integriraju, administriraju, distribuiraju i pohranjuju.
|
|
|