Koje su prednosti procjenjivanja znanja u e-obrazovanju? |
|
Općeprihvaćena, općeprimjenjiva i najbolja metoda procjene znanja ne postoji!
Prednosti i mene pojedinog načina valja promatrati sa stajališta studenata, nastavnika, administracije i pomoćnog osoblja. Također treba razmotriti je li prelazak na procjenjivanje znanja potpomognuto računalom pedagoški opravdano ili naprosto za to postoje uvjeti. Prednosti procjenjivanja znanja potpomognutog računalom su višestruke, a mogu se razvrstati u pedagoške i administrativne. Pedagoške prednosti uporabe IT-a ono omogućuje temeljitu, objektivnu, osjetljiviju provjeru znanja, u test se mogu uključiti interaktivne slike, video, audio ili simulacijska pitanja, nastavnici mogu u ispitna pitanja ugraditi pomoć u obliku dodatnih naputaka, ocjenjivanje tijekom tečaja otkriva studentove "slabe" točke i omogućava prilagodbe plana i programa za svakog studenta, mogućnost neposredne povratne informacije daje studentu podatke o njegovom, dosadašnjem učinku i time ga može osloboditi straha, pa čak i neugodan doživljaj ispitivanja pretvoriti u užitak uspjeha, test se može povezati s materijalima i sustavima za učenje na webu, statistička analiza samog testa (item analiza) lako se automatski provodi bez ikakvog truda, odmah dobivena item analiza omogućava revalorizaciju rezultata testa ako su se potkrala neispravna pitanja ili pitanja slabe diskriminativne moći, statistička analiza rezultata tečaja se lako provodi bez potrebe dodatnog unosa podataka.
Administrativne prednosti uporabe IT-a smanjeni su troškovi provedbe testiranja, posebno pri osvježavanju ili promjenama testova, jer se ne tiskaju papirnati primjerci, provjera znanja je vrlo brza, značajno štedeći vrijeme nastavnika, dvostruko ocjenjivanje postaje nepotrebno, isključuju se ljudske pogreške u ocjenjivanju, rezultati provjere znanja se lako integriraju, administriraju, distribuiraju i pohranjuju.
|
|
|