Kakav učinak ima negativno bodovanje na konačan broj postignutih bodova? |
|
Negativno bodovanje smanjuje konačan broj bodova, ali povećava razliku između onih koji znaju i onih koji ne znaju.
Razjasnimo učinak negativnog bodovanja na ukupan broj postignutih bodova na jednom primjeru testa. Radi lakšeg računanja pretpostavimo da test ima samo 25 pitanja vrste MCQ s 5 predloženih odgovora. Točan odgovor nosi 4 pozitivna boda, a netočan 1 negativan bod. Maksimalni broj bodova iznosi 25 x 4 tj. 100 (100%). Pretpostavimo da neki sudent pouzdano zna odgovor na 12 pitanja. Dakle, zasluženi bodovi iznose 12 x 4 tj. 48. Pretpostavimo da od preostalih 13 pitanja u 8 pitanja zna 1 netočan odgovor od 5 predloženih, a nasumce izabire od preostala 4 odgovora. Dakle, vjerojatnost da pogodi točan odgovor je 1/4 od 8 tj. 2 pitanja. Od preostalih 5 pitanja nasumično pogađajući odabire 1 točni odgovor (5 x 1/5).
Konačan zbroj bodova uz postojanje negatinog bodovanja iznosi:
BODOVI |
POZITIVNI |
NEGATIVNI |
UKUPNI |
Zasluženi bodovi |
4x12 |
|
48 |
Poluzasluženi bodovi |
2x4 |
6x1 |
2 |
Nezasluženi bodovi |
1x4 |
4x1 |
0 |
UKUPNO NAKON KOREKCIJE |
60 |
10 |
50 | Znači, za djelomično znanje student biva nagrađen s 2 boda, ako odluči odgovorati na sva pitanja. Ako pak student ne odgovara na pitanja koja djelomično zna ne dobiva dodatak od 2 boda.
Isti opisan primjer bez negativnih bodova izgleda ovako:
BODOVI |
POZITIVNI |
UKUPNI |
Zasluženi bodovi |
4x12 |
48 |
Nezasluženi bodovi |
3x4 |
12 |
UKUPNO |
|
60 |
Pretpostavimo li da se radi o znanju koje je upravo dovoljno za dvojku (prolaz ispita), jasno je da u primjeru uz negatine bodove prag treba postaviti na 50, a bez negativnih bodova na 60.
|
|
|