logotip carneta logotip referalnih centara
  Metodika i komunikacija e-obrazovanja english
logotip referalnog centra
 
 

Referalni centri / Metodika i komunikacija e-obrazovanja / Komunikacija / Kako biti komunikativan?

Kako biti komunikativan?

 

Komunikacijske vještine su važne u on-line obrazovanju

Nekoliko je načina za unapređenje osobne komunikacije u različitim uvjetima. Prije svega, korisno je imati jasno i precizno definirane ciljeve koje se želi postići osobnom komunikacijom. Osim toga, važno je biti motiviran za uspješnu komunikaciju jer motivirane osobe mnogo bolje aktiviraju svoje komunikacijske sposobnosti i druge potencijale. Visoku razinu motivacije, uz jasne i precizne ciljeve, treba potom usmjeriti u razradu komunikacijske strategije i detaljnije planiranje pojedinih oblika komunikacije. Na kraju, potrebno je održavati odgovarajuću razinu motivacije kroz duže vrijeme i imati stalno u vidu postavljane komunikacijske ciljeve te ulagati potreban trud da se komunikacijski ciljevi ostvare u svakom kontaktu sa svakom skupinom ili pojedincem koji su za te ciljeve važni.

Povratne informacije su bitne za unapređenje osobne komunikacije predavača/instruktora u obrazovanju na daljinu. Korisno je stalno procjenjivati razinu osobnih komunikacijskih vještina, kao i posljedice osobnih komunikacijskih aktivnosti. Osim treninga iz komunikacijskih vještina i osobnog rada na njima, preporučuje se metoda opažanje posebno uspješnih instruktora/mentora u obrazovanju na daljinu te osobna primjena prikladnih principa i tehnika koje su se pokazale uspješne kod takvih "uzora" ili "modela".

Komunikativnost predavača, instruktora, trenera i mentora posebno je važna u e-obrazovanju zbog brojnih prepreka u komunikacijskim kanalima koje su uvjetovane nedostacima i manjkavostima računala i Interneta kao komunikacijskog medija. Samo uz odgovarajuće znanje, vještine i motivaciju bit će moguće uspješno voditi komunikaciju s polaznicima u kompleksnim sustavima za on-line obrazovanje, a u odnosu na složene obrazovne zahtjeve i metode rada koje polaznici trebaju svladati.

Tips & tricks: Zamislite da ste polaznik vlastitog on-line kolegija ili tečaja. Kako biste željeli da predavač/instruktor iz tog kolegija/tečaja s vama kao polaznikom i s drugim polaznicima komunicira? Koje biste vještine i komunikacijske tehnike ili oblike preporučili? Anketirajte polaznike u on-line obrazovanju u vezi njihovih želja i očekivanja imajući u vidu vašu komunikaciju kao predavača/instruktora! Istražite literaturu i napravite listu komunikacijskih vještina, načela i aktivnosti koje biste mogli usvojiti i primijeniti za unapređenje osobne komunikacije u on-line obrazovanju!

 
 

Copyright © CARNet
design: logotip kimajaka