logotip carneta logotip referalnih centara
  Metodika i komunikacija e-obrazovanja english
logotip referalnog centra
 
 

Referalni centri / Metodika i komunikacija e-obrazovanja / Zašto komunikacija? / Obrazovanje kao komunikacijska interakcija

Obrazovanje kao komunikacijska interakcija

 

Brojni su razlozi za kontakte s polaznicima

Za uspješnost predavača/mentora u tradicionalnom i e-obrazovanju vrlo su važne sljedeće komunikacijske aktivnosti s polaznicima: motiviranje polaznika; uvjeravanje; objašnjavanje; davanje uputa o načinu rada; prilagođavanje načina izlaganja informacija interesu i mogućnostima polaznika; postavljanje pitanja te slušanje i razumijevanje odgovora polaznika; davanje povratnih informacija o ispravnosti načina učenja i o napredovanju u svladavanju znanja i vještina; primanje različitih pitanja, komentara, zapažanja i osobnih zaključaka polaznika; poticanje i organiziranje skupnih oblika rada među polaznicima; vođenje, praćenje i komentiranje rada skupina u svladavanju određenog nastavnog gradiva; ispitivanje znanja pred skupinom te komentiranje i nadopunjavanje odgovora polaznika itd.

Kod komunikacije licem u lice predavači/instruktori mogu na mnogo prilagodljiviji i neposredniji način primijeniti prethodno nabrojane vrste interakcije s polaznicima. Zato kod uporabe sustava za on-line obrazovanje treba primijeniti odgovarajuće komunikacijske vještine i na što bolji način kompenzirati nedostatke u komunikaciji s polaznicima koji proizlaze iz osobina medija. Drugim riječima, e-obrazovanje se ne sastoji samo od prezentacije sadržaja i provjere u kojoj su mjeri polaznici svladali određena znanja i vještine, već i od interkacije s polaznicima korištenjem odgovarajućih alata za komunikaciju što kod polaznika potiče veću motivaciju, prihvaćanje i svladavanje obrazovnih sustava i tehnologija, interes za obrazovni sadržaj, doživljavanje međuosobnog kontakta s instruktorom/mentorom, kao i osjećaj socijalne pripadnosti nekoj obrazovnoj skupini.

Kao i kod tradicionalne nastave, za uspješnost u e-obrazovanju dobro je procijeniti osobne komunikacijske vještine i planirati komunikaciju s polaznicima na način koji pospješuje prijenos znanja, međusobne odnose i motivaciju za svladavanje nastavnih sadržaja.

Tips & tricks: Unaprijed planirajte prikladne načine komunikacije s polaznicima nastave/tečaja kako biste im osigurali pomoć u slučaju poteškoća s on-line sustavom za obrazovanje ili kod problema u razumijevanju/svladavanju nastavnih sadržaja. Također osigurajte povoljne načine i učestalost interakcije s instruktorom/mentorom zbog osjećaja osobnog kontakta i sigurnosti u slučaju eventualnih poteškoća. Na kraju, omogućavanjem i moderiranjem interakcije između polaznika osigurat ćete im osjećaj socijalne pripadnosti određenoj skupini, kao i međusobno upoznavanje, podržavanje, pomaganje, savjetovanje, usporedbu i druženje.

 
 

Copyright © CARNet
design: logotip kimajaka