Implementacija hibridnog učenja |
|
Jedan od modela hibridnog učenja je model samoposluživanja | |
Kod izrade optimalnih sustava hibridnog učenja treba voditi računa o sljedećim pitanjima: - Da li posjedujemo sposobnosti i opremu za hibridno učenje? - Koje su moguće off-line i on-line "komponente" hibridnog tečaja? - Koje kriterije ćemo koristiti da napravimo optimalan sustav hibridnog učenja? - Koje su uobičajene vrste hibridnog učenja (ili koje se preporučuju)? - Kako možemo razlikovati "loše hibride" od "optimalnih hibrida"? Izbor najpogodnijih medija, aktivnosti i sadržaja za hibridno učenje može se temeljiti na nekoliko kriterija: - stabilniji sadržaj tečaja opravdava ulaganja u on-line obrazovanje; - duže raspoloživo vrijeme i veći financijski resursi dopuštaju izradu složenijeg sadržaja i primjenu interaktivne multimedije bazirane na web tehnologiji; - učenje vlastitim tempom bez instruktora prikladno je samo ako za djelotvorno učenje nije potrebna interakcije učenika i instruktora; Za uspješnu implementaciju hibridnog učenja treba odabrati neku od običajenih kombinacija (modela) on-line i off-line poučavanja: - model dopune – tradicionalnim načinima poučavanja u učionici dodaju se različite on-line aktivnosti učenja; - model djelomične zamjene – umjesto korištenja tradicionalnih metoda poučavanja i predavanja licem-u-lice, samo za odabrane teme/lekcije koriste se on-line oblici poučavanja; - model dominacije on-line poučavanja - on-line materijale učenici koriste vlastitim tempom uz minimalno poučavanje u učionicama te pomoć osobnih on-line i off-line kontakata s instruktorom; - cjeloviti on-line model – svi materijali tečaja dostupni su on-line i interakcija sa učenicima također je u potpunosti on-line; - model "samoposluživanja" – učenici mogu izabrati između korištenja on-line i off-line prezentacije sadržaja, kao i između on-line i off-line kontakata s instruktorom. Tips & tricks: Odluku o načinu implementacije hibridnog učenja korisno je donijeti imajući u vidu (a) optimalne medije za prezentaciju specifičnih vrsta sadržaja, (b) očekivanja i preferencije učenika, (c) planirane obrazovne učinke, (d) potrebno vrijeme i troškove za uvođenje on-line komponenti hibridnog učenja.
|
|
|