logotip carneta logotip referalnih centara
  Metodika i komunikacija e-obrazovanja english
logotip referalnog centra
 
 

Referalni centri / Metodika i komunikacija e-obrazovanja / Metodika / Implementacija hibridnog učenja

Implementacija hibridnog učenja

 

  Jedan od modela
  hibridnog učenja je
  model
  samoposluživanja

Kod izrade optimalnih sustava hibridnog učenja treba voditi računa o sljedećim pitanjima:
- Da li posjedujemo sposobnosti i opremu za hibridno učenje?
- Koje su moguće off-line i on-line "komponente" hibridnog tečaja?
- Koje kriterije ćemo koristiti da napravimo optimalan sustav hibridnog učenja?
- Koje su uobičajene vrste hibridnog učenja (ili koje se preporučuju)?
- Kako možemo razlikovati "loše hibride" od "optimalnih hibrida"?

Izbor najpogodnijih medija, aktivnosti i sadržaja za hibridno učenje može se temeljiti na nekoliko kriterija:
- stabilniji sadržaj tečaja opravdava ulaganja u on-line obrazovanje;
- duže raspoloživo vrijeme i veći financijski resursi dopuštaju izradu složenijeg sadržaja i primjenu interaktivne multimedije bazirane na web tehnologiji;
- učenje vlastitim tempom bez instruktora prikladno je samo ako za djelotvorno učenje nije potrebna interakcije učenika i instruktora;

Za uspješnu implementaciju hibridnog učenja treba odabrati neku od običajenih kombinacija (modela) on-line i off-line poučavanja:
- model dopune – tradicionalnim načinima poučavanja u učionici dodaju se različite on-line aktivnosti učenja;
- model djelomične zamjene – umjesto korištenja tradicionalnih metoda poučavanja i predavanja licem-u-lice, samo za odabrane teme/lekcije koriste se on-line oblici poučavanja;
- model dominacije on-line poučavanja - on-line materijale učenici koriste vlastitim tempom uz minimalno poučavanje u učionicama te pomoć osobnih on-line i off-line kontakata s instruktorom;
- cjeloviti on-line model – svi materijali tečaja dostupni su on-line i interakcija sa učenicima također je u potpunosti on-line;
- model "samoposluživanja" – učenici mogu izabrati između korištenja on-line i off-line prezentacije sadržaja, kao i između on-line i off-line kontakata s instruktorom.

Tips & tricks: Odluku o načinu implementacije hibridnog učenja korisno je donijeti imajući u vidu (a) optimalne medije za prezentaciju specifičnih vrsta sadržaja, (b) očekivanja i preferencije učenika, (c) planirane obrazovne učinke, (d) potrebno vrijeme i troškove za uvođenje on-line komponenti hibridnog učenja.

 
 

Copyright © CARNet
design: logotip kimajaka