| Implementacija hibridnog učenja | 
				   
					|   | 
				   
					| 
|   Jedan od modela hibridnog učenja je
 model
 samoposluživanja
 |  |  | 
 Kod izrade optimalnih sustava hibridnog učenja treba voditi računa o sljedećim pitanjima:- Da li posjedujemo sposobnosti i opremu za hibridno učenje?
 - Koje su moguće off-line i on-line "komponente" hibridnog tečaja?
 - Koje kriterije ćemo koristiti da napravimo optimalan sustav hibridnog učenja?
 - Koje su uobičajene vrste hibridnog učenja (ili koje se preporučuju)?
 - Kako možemo razlikovati "loše hibride" od "optimalnih hibrida"?
 Izbor najpogodnijih medija, aktivnosti i sadržaja za hibridno učenje može se temeljiti na nekoliko kriterija:- stabilniji sadržaj tečaja opravdava ulaganja u on-line obrazovanje;
 - duže raspoloživo vrijeme i veći financijski resursi dopuštaju izradu složenijeg sadržaja i primjenu interaktivne multimedije bazirane na web tehnologiji;
 - učenje vlastitim tempom bez instruktora prikladno je samo ako za djelotvorno učenje nije potrebna interakcije učenika i instruktora;
 Za uspješnu implementaciju hibridnog učenja treba odabrati neku od običajenih kombinacija (modela) on-line i off-line poučavanja:- model dopune – tradicionalnim načinima poučavanja u učionici dodaju se različite on-line aktivnosti učenja;
 - model djelomične zamjene – umjesto korištenja tradicionalnih metoda poučavanja i predavanja licem-u-lice, samo za odabrane teme/lekcije koriste se on-line oblici poučavanja;
 - model dominacije on-line poučavanja - on-line materijale učenici koriste vlastitim tempom uz minimalno poučavanje u učionicama te pomoć osobnih on-line i off-line kontakata s instruktorom;
 - cjeloviti on-line model – svi materijali tečaja dostupni su on-line i interakcija sa učenicima također je u potpunosti on-line;
 - model "samoposluživanja" – učenici mogu izabrati između korištenja on-line i off-line prezentacije sadržaja, kao i između on-line i off-line kontakata s instruktorom.
 Tips & tricks: Odluku o načinu implementacije hibridnog učenja korisno je donijeti imajući u vidu (a) optimalne medije za prezentaciju specifičnih vrsta sadržaja, (b) očekivanja i preferencije učenika, (c) planirane obrazovne učinke, (d) potrebno vrijeme i troškove za uvođenje on-line komponenti hibridnog učenja.
 | 
				   
					|  | 
			  			  
			  
			  
              
                |  |