logotip carneta logotip referalnih centara
  Metodika i komunikacija e-obrazovanja english
logotip referalnog centra
 
 

Referalni centri / Metodika i komunikacija e-obrazovanja / Metodika / Obavijesti i novosti

Obavijesti i novosti

 

Obavijesti mogu dolaziti iz raznih izvora

Svi oblici komuniciranja imaju veliku važnost u e-obrazovanju, a to vrijedi i za jednosmjerne oblike komunikacije kao što su obavijesti i novosti. Obavijesti za polaznike mogu potjecati iz različitih izvora, pri čemu se prvenstveno misli na predavača/instruktora, ali i na administratora sustava.  Predavač/instruktor obično podsjeća polaznike na skore rokove njihovih obveza, s time da LMS može preuzeti znatan dio takvih poslova temeljem plana i programa izvođenja nastave u određenom predmetu/tečaju. Polaznicima često stoji na raspolaganju kalendar aktivnosti u kojem mogu vidjeti vlastite kratkoročne obveze (npr. za sljedeći tjedan) ili cjelokupne obveze u on-line predmetu/tečaju (npr. do kraja nastave i rokova za provjeru znanja).

Obavijesti se koriste i kad treba upozoriti na promjene u planiranim aktivnostima, pri čemu su posebno važne obavijesti vezane uz sinkrone aktivnosti. Primjerice, ukoliko je za određeni dan i sat bio dogovoren razgovor (chat) ili stolna konferencija između predavača/instruktora i polaznika, polaznike je potrebno pravovremeno obavijestiti o odgodi. Predavač/instruktor koji je spriječen (u slučaju bolesti, hitnog sastanka, putovanja i sl.) obaviti određenu sinkronu aktivnost treba što ranije upozoriti polaznike da je došlo do određenih promjena u vremenskom rasporedu njihovih obveza. Zbog važnosti i hitnosti određene obavijesti, ponekad je preporučljivo da se koristi elektronička pošta za pravovremeno upozoravanje polaznika kolegija. Pretpostavlja se da polaznici češće provjeravaju svoju elektroničku poštu nego što se prijavljuju u LMS sustav, a budući da sve više osoba preusmjerava svoju elektroničku poštu na mobilne telefone, bit će im brzo skrenuta pozornost na pristiglu poruku uz vrlo mali vremenski odmak u odnosu na trenutak kada ju je predavač/instruktor poslao.

Kad administrator sustava šalje obavijesti, obično je to s namjerom da upozori polaznike i predavače/instruktore na prošle ili očekivane događaje koji već jesu ili će uskoro utjecati na rad LMS-a, kao i na njegovu raspoloživost korisnicima (npr. zbog održavanja opreme, kvarova, popravka električnih instalacija i sl.). Novosti su također sredstvo kojim administrator daje na znanje polaznicima i nastavnicima da je došlo do određenih promjena u režimu rada računalnog sustava, LMS sustava i sl. (npr. instalacija nove programske opreme, dodatni alati za komunikaciju i sl.).


Tips & tricks: Kako biste pokazali interes za polaznike i njihove potrebe te im pomogli da se organiziraju i usmjere na ispunjavanje postavljenih zadataka u predviđenim rokovima, nastojte što češće (nenametljivo) koristiti priliku da polaznicima pošaljete odgovarajuće obavijesti. Posebno je važno predvidjeti moguće neprilike u svladavanju rada s LMS-om ili nejasnoće u opisima zadataka te pravovremeno poslati odgovarajuću uputu ili objašnjenje. Obavijesti i novosti su korisno sredstvo za poticanje zanimanja polaznika i njihovo aktiviranje u različitim skupnim aktivnostima (elektroničko čavrljanje, diskusije u forumima itd.). Za hitne poruke nastojte koristiti što brža sredstva, uključujući elektroničku poštu i istovremene poruke (npr. SMS u mobilnoj telefoniji) ako treba upozoriti na nešto posebno važno za polaznike.

 
 

Copyright © CARNet
design: logotip kimajaka