logotip carneta logotip referalnih centara
  Metodika i komunikacija e-obrazovanja english
logotip referalnog centra
 
 

Referalni centri / Metodika i komunikacija e-obrazovanja / Metodika / Individualni pristup

Individualni pristup

 

Slušanje predavanja

Slično kao i računalom podržano poučavanje (engl. computer based instruction - CBI), on-line obrazovanje omogućuje automatizaciju brojnih procesa koje je u klasičnoj nastavi izvodio predavač/instruktor. Pritom su posebno važni elementi individualizacije nastave, koji omogućuju da svaki pojedinac nezavisno od skupine bira kada će, na kojem mjestu i na koji način koristiti on-line dostupne obrazovne sadržaje.

Metode koje se primjenjuju kod individualnog pristupa u obrazovanju na daljinu u pravilu su primjenjive i kod rada u skupini. Ipak, ovdje će biti odvojeno prikazane.

Načini individualnog učenja koje je moguće primijeniti u obrazovanju na daljinu mogu biti vrlo raznorodni:
- slušanje predavanja, govora, igrokaza, dramskih predstava;
- čitanje knjiga, članaka, izvještaja;
- promatranje prezentacija, simulacija, demonstracija, eksperimenata;
- posjećivanje virtualnih muzeja, povijesnih i kulturnih znamenitosti;
- imitiranje i modeliranje ponašanja profesionalaca, stručnjaka, znanstvenika;
- korištenje igara za učenje, simulatora, virtualnih laboratorija;
- analize slučaja, kritičke analize, osvrti, eseji;
- igranje uloge, pisanje scenarija, pisanje dramskih dijaloga;
- rješavanje problema, zadataka koji potiču kreativnost, projekti, istraživanja;
- odgovaranje na postavljena pitanja, kvizovi, testovi;
- ponavljanje i uvježbavanje prilikom pamćenja, svladavanja vještina;
- aktivnosti stjecanja iskustava u nekom realnom okruženju i pisanje izvještaja;
- korak po korak vođene analize neke pojave, procesa, modela, teorije;
- samostalno pronalaženje i analiziranje informacija iz različitih izvora.

Kod individualnog pristupa potrebno je osigurati što jednostavnije procedure, intuitivna i ergonomski dizajnirana sučelja, detaljne i razumljive upute za rad, barem povremene povratne informacije o ispravnosti metode rada koju je primijenio polaznik, kao i načine što brže i objektivnije procjene postignutih rezultata te pravovremenog davanja povratnih informacija o učinku.

Tips & tricks: Izbor pedagoških metoda koje su vezane uz individualni pristup u e-obrazovanju treba napraviti u skladu s dostupnim financijskim resursima jer neke od njih zahtijevaju znatna ulaganja (npr. simulacije i virtualni laboratoriji). Također treba predvidjeti potrebe za radom instruktora/mentora u slučajevima kad procjene učinka polaznika traže znatan utrošak njihovog vremena (npr. čitanje samostalnih radova polaznika nakon različitih aktivnosti koje to zahtijevaju). Na kraju, potrebno je osigurati podršku, savjetovanje i pomoć polaznicima koji nisu dobro shvatili uputu ili ne mogu samostalno svladati postavljene zadatke.

 
 

Copyright © CARNet
design: logotip kimajaka