logotip carneta logotip referalnih centara
  Metodika i komunikacija e-obrazovanja english
logotip referalnog centra
 
 

Referalni centri / Metodika i komunikacija e-obrazovanja / Metodika / Grupni pristup

Grupni pristup

 

  Timski rad dovodi 
do većeg zalaganja

Socijalni procesi imaju važnu ulogu u e-obrazovanju. Stečena znanja biti će potpunija, uz veće zadovoljstvo polaznika, ako je kod polaznika on-line obrazovanja bilo prisutno međusobno podržavanje, pomaganje, poticanje, razmjena mišljenja i prijedloga, raspravljanje, surađivanje i skupno rješavanje problema.


Grupni pristup u e-obrazovanju
podržava prethodno navedene aktivnosti polaznika, a vezan je uz primjenu sljedećih pedagoških metoda:
- timski zadaci i rješavanje problema u skupini;
- primjena skupnih kreativnih tehnika (npr. oluja mozgova);
- analize slučaja u skupini;
- grupne kritičke analize;
- igranje uloga u skupini;
- kolektivne igre;
- dijalozi i vođene debate;
- diskusije na zadanu temu, rasprave u forumima i elektroničko čavrljanje;
- zajednički projekti i istraživanja;
- videokonferencije s više sudionika.

Za uspješnu primjenu grupnih metoda rada u e-obrazovanju potrebno je osigurati odgovarajuću tehnologiju (alate za komunikaciju), kao i voditelja ili moderatora s odgovarajućim vještinama i znanjem te s dovoljno vremena za nadziranje i sudjelovanje u skupnim aktivnostima polaznika.

Tips & tricks: Grupni procesi ispunjavaju potrebe polaznika za druženjem i stvaraju kod njih dojam socijalnog okruženja koje ih motivira na dodatno zalaganje. Mnogi oblici rada u skupini ne zahtijevaju posebno skupe tehnologije (distribucijske liste, elektroničke novosti, istovremene poruke, web forume, brbljaonice i slične tehnologije moguće je nabaviti po povoljnoj cijeni ili besplatno). Međutim, grupni pristupi u pravilu zahtijevaju uvježbane i iskusne moderatore, kao i mnogo njihovog osobnog vremena i angažmana.

 
 

Copyright © CARNet
design: logotip kimajaka