Interakcija audiokonferencijom |
|
Socijalni procesi u e-obrazovanju važni su polaznicima zbog sljedećih razloga:
- potrebe za druženjem i osjećaj pripadnosti skupini
- pomoć drugih osoba ako zatreba
- mogućnost usporedbe s drugima
- provjera osobnih mišljenja, stavova i procjena
- zajedničko obavljanje zadataka, rješavanje problema i odlučivanje
- stvaranje osobne socijalne mreže
Rani sustavi za e-obrazovanje bili su više usmjereni prezentiranju sadržaja, uvježbavanju i provjeri znanja, a manje ispunjavanju potreba za suradnjom i druženjem među polaznicima.
Predavač/instruktor i dizajner nastave/tečaja trebaju nastojati osigurati mogućnost za on-line socijalne interakcije polaznika, posebice u sljedećim slučajevima:
- polaznici su se upoznali ranije (licem u lice) tijekom nastave ili sastanka;
- proces obrazovanja traje duže vrijeme (npr. nekoliko tjedana ili mjeseci);
- socijalne interakcije mogle bi djelovati poticajno na motivaciju i aktivnost polaznika;
- potrebna je suradnja između polaznika u zajedničkom rješavanju zadataka i projekata;
- korisna je pomoć drugih kad neki polaznik ima poteškoće svladavanju LMS-a ili zadataka;
- neki polaznici mogu biti važan izvor iskustava i drugih informacija za ostale polaznike.
Asinkrone tehnologije za društvenu interakcije:
- distribucijske liste,
- mrežne novosti,
- forumi,
- povezane diskusije.
Sinkrone tehnologije za društvenu interkacije:
- brbljaonice,
- elektronske ploče,
- istovremene poruke,
- audio/videokonferencije.
On-line interakcije između polaznicima bit će unaprijeđene u sljedećim slučajevima:
- podržane su tehnologijom;
- potiče ih moderator tematskim diskusijama;
- vezane su uz potrebe polaznika (npr. diskusija o problemima s LMS-om);
- odvijaju se zbog suradnje na projektu i sl.;
- nastavak su susreta i sastanaka licem u lice.
Link: Zanimljiv je pojam "we-learning" koji je formuliran da naglasi društveni aspekt e-obrazovanja.
Tips & tricks: Kako biste potaknuli društvene interakcije među polaznicima on-line obrazovanja, planirajte zajedničke aktivnosti u kojima će trebati međusobno kontaktirati i surađivati te potaknite rasprave o temama koje će ih usmjeriti na razmjenu doživljaja, iskustava, mišljenja, stavova i ideja.