Preporuča se proučavanje pedagoške literature |
|
Bez obzira da li se radi o nastavi u osnovnoj školi, srednjoj školi, na visokom učilištu ili u cjeloživotnom/permanentnom obrazovanju, obrazovni je proces uspješniji ukoliko se poštuju i primjenjuju primjerena pedagoška, didaktička i metodička načela.
Premda je u obrazovanju zrelih osoba, kao što su studenti na visokom učilištu ili zaposlenici u tvrtkama, naizgled manje važno kako se provodi obrazovanje u odnosu na to što je sadržaj obrazovanja, treba imati u vidu da se upravo te kategorije polaznika u svojem obrazovanju suočavaju s potrebom da svladaju razmjerno velike količine informacija i kompleksne vještine u kratkom vremenu te da ih potom trebaju primijeniti u rješavanju konkretnih problema te u istraživanjima i poslovnoj praksi. Zato je kod ovih obrazovnih skupina u što većoj mjeri potrebno primijeniti načela poučavanja koje je usmjereno na polaznike nastave, kao i posvetiti dužnu pažnju primjeni drugih pogodnih pedagoških i didaktičkih metoda.
Također je potrebno voditi računa o pripremljenosti polaznika za e-obrazovanje koja je vezana je uz procjenu njihove informatičke pismenosti i vještina potrebnih za uporabu računala u obrazovanju, kao i uz (samo)procjenu potreba i životnih okolnosti koje pogoduju sudjelovanju u on-line edukaciji. U mnogim je slučajevima korisno posvetiti određeno vrijeme usvajanju znanja i vještina za sudjelovanje u e-obrazovanju.
Budući da se u obrazovanju na daljinu primjenjuju standardizirani, automatizirani i u pravilu nedovoljno fleksibilni sustavi za prezentiranje informacija, interakciju s polaznicima i provjeru znanja, važno je izabrati i oblikovati djelotvoran način njihove primjene kojim se izbjegavaju mogući nedostaci i poteškoće u on-line nastavi te naglašavaju komparativne prednosti u odnosu na klasične načine nastave i izvođenja tečajeva.
Predavačima, instruktorima, trenerima i mentorima koji su stekli osnove pedagoškog obrazovanja i motivirani su da ih primijene vjerojatno neće biti teško oblikovati polaznicima usmjerene i prilagođene oblike on-line obrazovanja. Međutim, onima koji to ranije nisu uspjeli usvojiti, preporučuje se postepeno proučavati pedagošku literaturu, barem povremeno pohađati tečajeve iz tog područja te koristiti relevantne izvore na Internetu i tuđa iskustva iz vođenja on-line obrazovanja. Pritom treba uzeti u obzir i mišljenja i ocjene polaznika i drugih on-line pedagoga koji najbolje mogu ocijeniti njihovu primjerenost i uspješnost.
Tips & tricks: Osim sadržaja na web stranicama CARNetovih referalnih centara, nabavite i proučite neke od knjiga koje su navedene i opisane na ovim stranicama te istražite preporučene izvore na Internetu iz područja pedagogije u obrazovanju na daljinu. Također, osigurajte dovoljnu razinu komunikacije s polaznicima i od njih stalno prikupljajte povratne informacije o različitim aspektima on-line nastave/tečajeva koje vodite te nastojte stalno unapređivati obrazovne metode koje koristite, kao i svoje vještine u njihovom korištenju i komunikaciji s polaznicima.