SamoprovjeraSocijalni kontakti su važni u obrazovanju |
|
Proces učenja u školskom i akademskom okruženju nije vezan samo uz individualne napore u stjecanju znanja i vještina, nego se zasniva i na društvenoj interakciji između polaznika i predavača/instruktora, kao i između samih polaznika.
Zato za uspješnost obrazovnog procesa nije dovoljno da polaznici nastave i on-line tečajeva samo primaju informacije iz dostupne literature i elektroničkih izvora, već u komunikaciji s predavačem/instruktorom trebaju dobiti pomoć i podršku u svladavanju obrazovnih sadržaja, kao i povratne informacije o svojem učinku i načinu rada.
Sudjelovanje u nekom skupnom obrazovnom procesu za polaznike je prilika za neformalne kontakte i ispunjavanje različitih socijalnih potreba. Socijalni aspekt u skupnom obrazovanju posebno je važan jer komunikacija utječe na motivaciju polaznika, kao i zbog većeg osjećaja sigurnosti i zadovoljstva kod sudjelovanja polaznika u skupnim oblicima nastave/tečajeva te zbog tako stečenih znanja i vještina.
U obrazovanju na daljinu pojavljuje se trend intenziviranja društvenih interakcija (s naglaskom na tzv. "we-learning" sustavima) uz potporu socijalnog softvera, kao i alata za upravljanje osobnim socijalnim mrežama na Internetu.
Iskustva u korištenju on-line sustava za obrazovanje pokazuju da su nedostaci u komunikaciji s instruktorom/mentorom među najčešćim uzrocima nezadovoljstva polaznika.
Tips & tricks: Anketirajte polaznike on-line nastave/tečaja o uzrocima njihovog (ne)zadovoljstva i poteškoća u svladavanju obrazovnih zahtjeva on-line te istražite kako je moguće pozitivno utjecati na njihov uspjeh i motivaciju uvođenjem i inoviranjem oblika komunikacije s predavačem/instruktorom.