logotip carneta logotip referalnih centara
  Metodika i komunikacija e-obrazovanja english
logotip referalnog centra
 
 

Referalni centri / Metodika i komunikacija e-obrazovanja / Zašto komunikacija? / Utjecaj komunikacije na uspješnost obrazovanja na daljinu

Utjecaj komunikacije na uspješnost e-obrazovanja

 

Komunikacija utječe na rezultate e-obrazovanja

Mnogi oblici interakcije licem u lice i skupne komunikacije u razredu utječu na rezultate obrazovnog procesa.

Osim što komunikacija među sudionicima obrazovnog procesa (polaznici, predavač/ instruktor) djeluje na motivaciju polaznika, ona također  proširuje načine prezentiranja obrazovnih sadržaja. Bez komunikacije i skupne interakcije teško je primijeniti mnoge suvremene oblike svladavanja obrazovnih sadržaja, vezane uz primjenu metoda poučavanja koje potiču rješavanje problema i kreativnost, kritičko mišljenje i iskustveno učenje.

Nisu svi polaznici nastave i on-line edukacija dovoljno samostalni i s potrebnim predznanjem da bi mogli uspješno svladavati sadržaje nastavnih predmeta/tečajeva isključivo on-line, bez kontakta licem u lice s predavačem/instruktorom ili međusobnog konzultiranje i pomoći drugih polaznika. Često se polaznike bira na temelju procjene mogućnosti polaznika da uspješno sudjeluju u e-obrazovanju.

Za uspješno usvajanje obrazovnih sadržaja potrebno je da polaznici mogu dobiti što brži i neposredniji feedback o tome svladavaju li na pravilan način neko gradivo, obavljaju li ispravno zadanu vježbu ili praktičan zadatak, prosuđuju li točno i zaključuju o nekom sadržaju (npr. kod studije slučaja) i slično. Takve je povratne informacije najbrže i najlakše dobiti od predavača/instruktora i drugih polaznika nastave/tečaja.

U obrazovanje na daljinu moguće je uključiti različite oblike komunikacije povezane sa metodama poučavanja i potpunijim svladavanjem obrazovnih sadržaja. Evo nekoliko primjera:
- razredne rasprave o određenoj temi (koristiti: elektroničko čavrljanje, diskusijske skupine/forume);
- ponavljanja i kritički osvrti s pitanjima i odgovorima (koristiti: elektroničko čavrljanje, diskusijske skupine/forume);
- analize slučaja (koristiti: elektroničko čavrljanje, diskusijske skupine/forume, elektroničku poštu, virtualne svjetove);
- praktični zadaci za polaznike s izvještavanjem i kritičkom analizom drugih polaznika (koristiti: elektroničku poštu s privitkom, web stranice, diskusijske skupine/forume);
- igranje uloga u funkciji upoznavanja s različitim situacijama ili problemima (koristiti: elektroničko čavrljanje, diskusijske skupine/forume, virtualne svjetove).

Tips & tricks: Razmotrite koje sve obrazovne ciljeve možete definirati, osim memoriranja obrazovnog sadržaja (npr. povezivanje, objašnjavanje, predviđanje, klasificiranje, uspoređivanje ili procjenjivanje određenih pojava), a potom isplanirajte kojim ćete sve nastavnim metodama te dostupnim oblicima on-line komunikacije i suradnje između predavača/instruktora i skupine polaznika realizirati odabrane ciljeve u on-line obrazovanju.

 
 

Copyright © CARNet
design: logotip kimajaka