Proces dizajniranja nastave zasnovan na ispravnoj praksi |
|
Instrukcijski dizajn je proces u kojem se primjenjuju teorije učenja i pedagoške teorije, kao i različiti principi, tehnike i metode izvođenja nastave, kako bi se što djelotvornije planirali i izradili materijali za učenje te oblikovao proces poučavanja i učenja u konkretnim nastavnim predmetima i lekcijama.
U e-obrazovanju instrukcijski dizajn strukturira tijek obrazovnog procesa, pri čemu tehnologija nije u prvom planu, već su to rezultati poučavanja i učenja, kao i zadovoljstvo polaznika/učenika. Instrukcijski dizaj se može promatrati kao primjenjenu didaktiku i metodiku u oblikovanju obrazovnog procesa. Instrukcijski dizajn posebno dobiva na važnosti zbog sve većeg nastojanja da se u obrazovnom procesu postigne visoka razina kvalitete.
Instrukcijski dizajn je posebno važan u e-obrazovanju jer primjena tehnologije može predstavljati prednost, ali i ograničenje za uspješnost u poučavanju i učenju. Slijedi nekoliko argumenata u prilog instrukcijskom dizajnu.
- Primjena sustava za e-obrazovanje može biti podjednako uspješna ili uspješnija od tradicionalnih sustava obrazovanja ukoliko se djelotvorno primijene principi instrukcijskog dizajna.
- Tečajevi e-obrazovanja trebaju biti dobro razrađeni jer su obično manje prilagodljivi nego interakcija licem-u-lice između instruktora i polaznika.
- Tečajevi e-obrazovanja su manje zavisni od kompetencije individualnih nastavnika ukoliko su nastavni materijali i način poučavanja detaljno pripremljeni uz primjenu suvremenih načela i tehnika poučavanja.
- Korištenje raspoložive tehnologije je optimalnije u slučaju implementacije djelotvornog instrukcijskog dizajna.
Tips & tricks: Primjena odgovarajućih metoda instrukcijskog dizajna omogućuje vam djelotvornije planiranje i izvođenje on-line edukacije. Takve metode omogućuju da se on-line tečaj brže razvije uz veću kvalitetu obrazovnih sadržaja i primjerenije metode poučavanja. Preporučuje se odabrati model instrukcijskog dizajna koji najviše odgovara raspoloživom vremenu i pedagoškom predznanju dizajnera tečaja te potrebama i očekivanjima polaznika u e-obrazovanju.