logotip carneta logotip referalnih centara
  Metodika i komunikacija e-obrazovanja english
logotip referalnog centra
 
 

Referalni centri / Metodika i komunikacija e-obrazovanja / Metodika / Hibridno učenje

Hibridno učenje

 

 Hibridno učenje spaja
 tradicionalno i
 elektroničko učenje

Hibridno učenje (engl. hybrid learning, blended learning) je učenje temeljeno na različitim kombinacijama klasičnih predavanja licem-u-lice i učenja posredstvom interneta te korištenja raznih drugih tehnologija (audio, video itd.) s ciljem da se oblikuje što djelotvornije i za korisnike prihvatljivije (obogaćenije) okruženje za učenje.

U užem smislu, pojam hibridno učenje označava okruženja za učenje u kojima se elektroničko učenje koristi zajedno sa tradicionalnim podučavanjem i/ili sa ljudskim učiteljem (human tutoring), tj. gdje je komunikacija licem-u-lice sa učenicima kombinirana sa učenjem posredstvom računala. Suština je hibridnog učenja u povećanoj osjetljivosti za potrebe učenika i u većem uvidu u prednosti i nedostatke različitih medija i komunikacijskih tehnologija koje se mogu koristiti u procesu poučavanja i učenja određene tematske cjeline ili lekcije.

Hibridno učenje je kombinacija najboljih postupaka iz tradicionalnog i on-line obrazovanja, imajući na umu činitelje kao što su: specifična svojstva sadržaja tečajeva, dostupni resursi, razina sposobnosti fakulteta za razvoj on-line obrazovnih materijala, modeli instrukcijskog dizajna te broj studenata i njihova spremnost za učinkovito korištenje on-line obrazovnih materijala. Studije su pokazale da hibridno učenje može prevladati jaz između tradicionalnog i elektroničkog učenja, kao i nadmašiti oba ta pristupa u pogledu uspješnosti i zadovoljstva učenika.

Za mnoge obrazovne ustanove povoljno je oblikovati strategiju za uvođenje hibridnog učenja te razvijati on-line obrazovne materijale koji ispunjavaju slijedeće kriterije:
- djelotvorna su dopuna off-line obrazovnim aktivnostima;
- sadrže najprikladnije sadržaje za on-line prezentaciju;
- vremenski i troškovno su učinkoviti imajući na umu dostupne resurse;
- podudaraju se s očekivanjima, potrebama i sposobnostima studenata;
- mala je vjerojatnost preranog zastarjevanja;
- dovoljno su fleksibilni da se uklope u nastavni plan i program koji se obično mijenja svakih nekoliko godina.

Tips & tricks: Procijenite koje sve pozitivne efekte možete postići uvođenjem i kombiniranjem različitih medija za prezentaciju obrazovnih sadržaja i komunikaciju s polaznicima obrazovnog procesa. Razmotrite na koji ćete način djelotvorno dopuniti tradicionalne oblike nastave, a da pritom ne umanjujete mogućnosti polaznika da djelotvorno primaju i koriste obrazovne informacije, komuniciraju međusobno i s instruktorom, kao i ostvaruju suradnju u realizaciji obrazovnih ciljeva i zadataka.

 
 

Copyright © CARNet
design: logotip kimajaka