Zašto metodika? |
|
Samoprovjera Učinkovitost je bit e-obrazovanja | |
Sve je veći broj sveučilišta u svijetu koja imaju pojedine on-line kolegije ili tečajeve, pa i cijele on-line preddiplomske i poslijediplomske studije, kao i specijalizacije za zaposlenike u poslovnim organizacijama zasnovane na sustavima za e-obrazovanje. U zapadnim zemljama moguće je pohađati stotine sveučilišnih studija i tisuće kolegija koristeći internetsku vezu, bez potrebe da se svakodnevno dolazi na fakultet i prisustvuje nastavi u učionici (primjerice, pogledajte najveći web katalog za e-obrazovanje). Suvremene korporacije i državne institucije u razvijenim zemljama također su preuzele e-obrazovanje kao način da u kratkom roku i uz manji utrošak različitih resursa obrazuju veće skupine zaposlenika. U mnogim zemljama zaposlenici suvremenih tvrtki će barem 60-80% različitih tečajeva za stručno usavršavanje pohađati i završiti on-line, bez potrebe za putovanjem i odgađanjem hitnih ili prioriternih poslova. Na primjer, u Hrvatskoj je e-obrazovanje prisutno u tvrtki Ericsson Nikola Tesla.
Treba istaknuti da su, nakon početnih velikih ulaganja i zanosa zbog mogućnosti e-obrazovanja, rezultati provedenih evaluacija takvih vrsta obrazovanja pokazali na brojne izvore poteškoća i nezadovoljstva polaznika on-line nastave ili tečajeva, a istaknuli su i da u prosjeku relativno veliki broj polaznika (ponekad i više od 25%) ne završava započetu on-line edukaciju (za provjeru pretražite web koristeći engleske izraze "dropout rate" i "e-learning"). Postalo je očito da samo stavljanje sadržaja nastavnog predmeta ili tečaja na Internet/web, bez korištenja odgovarajućih pedagoških modela i principa, kao i bez dovoljne zastupljenosti prikladnih oblika komunikacije polaznika s predavačem/instruktorom i drugim polaznicima nastave, nije dovoljno za ispunjavanje obrazovnih ciljeva u slučaju nedovoljno samostalnih polaznika.
Na ovim ćete stranicama saznati više o pedagoškim načelima u e-obrazovanju, o činiteljima uspješne s polaznicima on-line nastave i tečajeva, kao i o utjecaju novih informacijskih i komunikacijskih tehnologija na on-line obrazovanje.
Tips & tricks: Za razliku od europske pedagogije, u angloameričkoj pedagogiji rijetko se pojavljuju izrazi kao što su "metodika" i "didaktika". Zato kod pretraživanja weba treba koristiti i pojmove "pegagogy" i "teaching method" u kombinaciji s pojmovima "e-learning", "distance education" i "on-line".
|
|
|